Generali представи своята нова тригодишна стратегия - Lifetime Partner 24: Driving Growth
→ Амбициозни цели за 2024 г., базирани на устойчив растеж
- Силен ръст на приходите: 6% - 8% в диапазона EPS CAGR (2021-24)1
- Увеличен кумулативен нетен паричен приход на Холдинга: > 8.5 милиарда евро (2022-24)2
- По-висок дивидент3: кумулативно 5.2 – 5.6 милиарда евро дивиденти в брой (2022-24)4 спрямо 4.5 милиарда евро (2019-21)
→ Новота стратегия се основава на успешното изпълнение на предишния план Generali 2021 и възможно най-добрата възвръщаемост за акционерите
- Всички цели на Generali 2021 са изпълнени или преизпълнени, въпреки пандемията от Covid-195
- Обща възвръщаемост на акционерите е 111%6 от Деня на инвеститора през 2016 г.
- Обявено е обратното изкупуване на акции на стойност 500 милиона евро при завършването на Generali 2021, първото от 15 години7
- #1 в RNPS сред европейски международни конкуренти8
- По-силен баланс с по-нисък финансов дълг, намалени разходи за лихви и водещ в индустрията коефициент на платежоспособност II
- Устойчивостта е изцяло вградена в бизнеса – със стратегия за климата и подобрени цели от юни 2021 г.
→ Планът - Lifetime Partner 24: Driving Growth е базиран на три стратегически стълба с финансови и оперативни показатели /KPIs/
- Стимулиране на устойчив растеж
o > 4% ръст в не-автомобилните премии в Общо застраховане (CAGR 2021-24)
o 2.3 – 2.5 милиарда евро Нова бизнес стойност през 2024 г. (1,9 милиарда евро за 2020 г.)
- Подобряване на профила на печалбите
o € 2,5 – 3 милиарда кумулативен дискреционен свободен паричен поток за пренасочване към инициативи, които стимулират печеливш растеж и създават стойност, включително сливания и придобивания в застраховането и управлението на активи
o 100 милиона евро увеличение на приходите от управление на активи на трети страни
- Водеща иновация
o Инвестицията от 1,1 милиарда евро в технологии и дигитална трансформация (2022-24 г.) ще се увеличи с 60% спрямо Generali 2021
o 2.5-3.0 п.п. подобряване на съотношението на разходите и приходите9
o 250 милиона евро Insurtech рисков фонд за използване на възможности с висок потенциал
Philippe Donnet, Главен изпълнителен директор на Група Generali, каза: „Дългогодишният ангажимент на Generali да бъде Партньор за цял живот, поставя нашите клиенти в центъра на всичко, което правим. Според новия ни план, ще изведем този ангажимент на следващото ниво и ще потвърдим, че Generali е иноватор, ориентиран към клиента и стимулиран от данните.
Амбициозните цели и инициативи, които обявихме днес, са възможни благодарение на успешното изпълнение на предишните ни стратегически планове. Днес, Generali има силна финансова позиция, диверсифицирани печалби, постоянен печеливш растеж и опит в генерирането на възможно най-добра възвръщаемост за акционерите. Очакваме с нетърпение да надграждаме тези постижения през следващите три години. Нашето лидерство в застраховането, нашите вътрешни възможности за управление на активи, нашата дигитално активирана мрежа от 165 000 агенти и нашият повишен ангажимент за положителен социален и екологичен принос означават, че компания Generali е правилно ориентирана към постигане на устойчив растеж в полза на всички заинтересовани страни.”
Милано – На среща, оглавяване от Gabriele Galateri di Genola, Съветът на директорите на Assicurazioni Generali одобри новата тригодишна стратегия на Групата: Lifetime Partner 24: Driving Growth. Планът ще осигури устойчив растеж в същинските, както и нововъзникващи бизнес линии на Generali и ще се позовава на силните основи, установени от 2016 г.
Ядрото на новия план е постоянният ангажимент на Generali да бъде Партньор за цял живот на повече от 68 милиона клиенти в над 50 държави. Инвестициите в персонализирани продукти, дигитално достъпни съвети и най-доброто клиентско изживяване ще накарат Generali и неговата глобална мрежа от 165 000 агента да бъдат още по-близо до своите клиенти.
Generali ще надгради своите ангажименти за устойчивост по време на този стратегически цикъл, с непрекъснат фокус върху оказването на положително влияние върху социалното и екологично въздействие, в интерес на всички заинтересовани страни. До 2024 г. Generali ще завърши интегрирането на ESG критериите в преките инвестиции на своето портфолио от общи сметки10, ще намали въглеродния отпечатък на портфолиото от корпоративни инвестиции11 с 25% и ще увеличи брутните записани премии за устойчиви продукти с 5% до 7% (CAGR) до 2024 г.
Съгласно плана, Generali ще подобри профила на печалбите си, ще увеличи рентабилността бизнеса Животозастраховане, ще инвестира 1.1 милиарда евро в технологии и дигитална трансформация, ще увеличи приходите от управление на активи от трети страни и ще подобри допълнително ефективността.
Стратегията определя ясна визия за Generali през 2024 г., която е изградена върху три стратегически стълба: стимулиране на устойчив растеж, подобряване на профила на печалбите и водещи иновации. Планът ще осигури силен ръст на печалбата на акция, увеличен кумулативен нетен паричен приход на Холдинга и по-висок дивидент.
LIFETIME PARTNER 24: DRIVING GROWTH – КЛЮЧОВИ АКЦЕНТИ
Стимулиране на устойчив растеж
Generali ще продължи да увеличава приходите от Общо застраховане и да поддържа възможно най-добрите технически маржове, като подобрява пазарния си дял в области със значителен потенциал за растеж, включително малки и средни предприятия, здравеопазване, грижи за възрастни хора в Европа и пътувания в САЩ.
В сегмента на Животозастраховане, Групата също така ще увеличи своя капиталов лек бизнес и технически печалби, стимулирайки обеми на свързани с единици и защитен бизнес и допълнително интернализиране на маржовете, както и разширяване на продуктовата си гама ESG. Растежът ще бъде подкрепен от ефективно управление на разходите, с продължаваща дисциплина на разходите на зрелите пазари и фокусирани инвестиции в Азия и в бизнеса, свързан с таксите.
Подобряване на профила на печалбите
Generali ще продължи да подобрява профила и рентабилността на своя Животозастрахователен бизнес, като предприема цялостно упражнение за оптимизация, за да намали интензивността на капитала и да подобри оперативните резултати.
Следвайки същия дисциплиниран подход, който накара Generali да инвестира повече от 3 милиарда евро в сливания и придобивания, увеличаващи стойността по време на настоящия стратегически цикъл, Групата ще преразпредели капитала си в инициативи за печеливши растеж. Generali ще се насочи към възможности за укрепване на своето застрахователно лидерство в Европа и разширяване на присъствието си на избрани, разрастващи се азиатски пазари.
В управлението на активи, Групата ще продължи да инвестира в продукти и възможности за дистрибуция – включително разширяване на възможностите си за частни активи – за изграждане на мащаб и генериране на допълнителни 100 милиона евро приходи от трети страни.
Водеща иновация
Инвестициите в дигитализация и технологии ще възлизат на общо 1.1 милиарда евро по време на плана, което е увеличение от 60%, спрямо последния стратегически цикъл. Това включва по-нататъшни инвестиции в модела за взаимоотношения – Партньор за цял живот, за да повишим стойността на продуктите и услугите към клиентите, чрез мащабиране на възможностите за дигитално консултиране и установяване на безпроблемен мулти-канален подход във всички канали за дистрибуция.
Групата също така ще инвестира в разширяване на споделените платформи, нови възможности за данни и в по-широкото приемане на интелигентна автоматизация и технологии за изкуствен интелект. Това ще намали разходите и ще подобри оперативното разнообразие на Generali – поддържайки подобрение с 2.5-3.0 процентни пункта в съотношението на разходите и приходите на Групата.
Техническото лидерство на Generali ще бъде допълнително подобрено от мощен двигател за иновации, който съчетава както вътрешни, така и ръководени от партньорствата дейности.
Нов Insurtech рисков фонд от 250 милиона евро ще позволи на Generali да използва възможности с висок потенциал
Групата също така ще стартира нова дигитална директна операция за улавяне на по-голям дял от дигиталните запази на печалба в Европа.
Осигуряване на положително въздействие, както социално и екологично, така и за заинтересованите страни
Generali се ангажира да действа като сила за добро в изграждането на по-устойчиво и справедливо общество. Ангажиментите за ESG са заложени в този стратегически план, включително ръст на премиите, произтичащи от устойчиви решения, с 5%-7% CAGR до 2024 г. и пълното интегриране на критериите за ESG в преките инвестиции на портфолиото от общи сметки на Групата до 2024 г. Generali също така ще намали въглеродния отпечатък на портфолиото от корпоративни инвестиции с 25% до 2024 г., в съответствие с ангажиментите си като член на Net-Zero Asset Owner Alliance и ще направи 8.5 – 9.5 милиарда евро нови зелени и устойчиви инвестиции между 2021 и 2025 г. Групата също така дефинира план за пълното изключване на инвестициите и застрахователните дейности в сектора на термичните въглища и напредва с ангажимента да не застрахова повече нефтени и газови дейности.
Проектът EnterPRIZE на Generali помага на малките и средни предприятия да направят устойчив преход, докато водещата социална инициатива на Групата – The Human Safety Net – ще отключи потенциала на хората, живеещи в уязвими условия.
Ангажирани хора, като основен актив за успешното изпълнение на новия план
Generali ще продължи да инвестира в своите служители, за да гарантира, че те са ангажирани с успешното изпълнение на новия план, като същевременно насърчава устойчива работна среда. По време на стратегическия цикъл - Lifetime Partner 24: Driving Growth, Групата ще се съсредоточи върху подобряването на своята култура, ориентирана към клиентите и развиване на компетенциите, което включва повишаване на квалификацията на 70% от служителите на Generali с нови дигитални и стратегически умения до 2024 г.
Хората на Generali ще продължат да бъдат подкрепяни от справедливи процеси и равни възможности, като се разглежда разнообразието във всички негови компоненти, като ценност и по-специално се стреми да има жени на 40% от ръководните позиции до края на периода на плана. Generali се ангажира да приеме нови устойчиви и балансирани хибридни модели на работа във всички свои звена, предоставяйки важни ползи за своите служители и заинтересовани страни в „Следващото нормално“.
- 3 year CAGR; adjusted for impact of gains and losses related to acquisitions and disposals. Target based on current IFRS accounting standards.
- Cash View.
- Subject to regulatory recommendations.
- Ratchet policy on DPS. Cash view.
- 2019 and 2021E ROE >11.5%, 2020 impacted by COVID-19 and one-offs.
- Reference period: 22.11.2016 – 13.12.2021; source: Refinitiv Datastream.
- Subject to regulatory recommendations.
- Based on weighted average of all countries where Generali has an active retail presence.
- Income defined as the sum of General Expenses, Operating Result and Non Operating Result (excluding non operating investments result and interest on financial debt); insurance perimeter (Total Group excluding A&WM and EA). Target based on current IFRS accounting standards.
- General account - direct investments (corporate bonds and equity, sovereign bonds).
- General account: direct investments (equity and corporate bonds). Carbon footprint in terms of GHG intensity per invested amount. Baseline: 2019.